ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

01 February 2014

kedai rakyat 1 malaysia jadi kedai rompak rakyat 1 malaysia bila gagal bantu kurang kos sara hidup
















Langkah kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk menambah Kedai Rakyat 1 Malaysia (KR1M) bagi membantu meringankan kos sara hidup rakyat seperti terkandung dalam manifesto Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU-13) lalu didapati tidak memberi kesan.

Tinjauan  di salah sebuah KR1M dan sebuah pasar mini berantai popular (pasar mini ‘A’) mendapati kebanyakan harga barangan yang ditawarkan bukan sahaja tidak banyak berbeza, malah terdapat beberapa barangan yang ditawarkan KR1M pada harga lebih tinggi. Antara barangan terbabit, krimer berjenama Gold Coin di pasar mini ‘A’ berharga RM2.35, berbanding KR1M pada harga RM2.69; lampin pakai buang bayi jenama Drypers (pek 80 keping, saiz M) di pasar mini ‘A’ pada RM31.50, berbanding KR1M RM31.99 dan susu formula bayi Lactogen 2 (650 gram) RM17.90 di pasar mini ‘A’, manakala KR1M pada harga RM17.95.

Sementara itu, bagi barangan berjenama 1Malaysia pula,  kebanyakannya adalah lebih murah berbanding harga jenama yang ditawarkan pasar mini ‘A’. Bagaimanapun, salah seorang kakitangan KR1M dipercayai warga asing memberitahu , aliran stok barangan jenama 1Malaysia khususnya barangan makanan adalah jauh perlahan berbanding jenama lain disebabkan tidak mendapat sambutan pelanggan. “Memang barang 1Malaysia lebih murah tetapi orang tidak mahu beli mungkin sebab mereka rasa tidak bagus, tetapi saya rasa tidak berapa betul. Mereka lebih suka beli barang (jenama) lain,”  Katanya, kebanyakan pelanggan akan mengaitkan isu kualiti barangan 1Malaysia yang dipercayai lebih rendah berbanding barangan berjenama lain.

No comments:

Post a Comment